אתר הספר - למי שרצה לעבוד לפי הספר, אבל לא ידע על איזה ספר מדובר
פנים אל פנים
  ראיון בתכנית הבוקר של ערוץ 2 -תובנות ניהוליות, שיווקיות וצרכניות  
      לכל הקטעים <<<
קטעי וידיאו
מבחר טורים
מבחר טיפים
ביבליוגרפיה
מתכונים, שירים ועוד...
      קישורים
 

 החוש הששי - העתיד כבר כאן! 

 האם מיחזור מועיל? פן&טלר לא חושבים כך... 

 ככה עושים פרזנטציה... 

 Technology Answers for the Global Value Chain  

 אתר מגמות השיווק 

 The Plain English Campaign 

 פורטל מנהלי מכירות 

 אופטימיזציה של רשיונות מחשב 

 אנכרוניזם מתגלגל של קופים... 

 CRM + נאמנות לקוחות  

 MarketingProfs - Smart Thinking... Pass It On 

 נאמנות לקוחות בעסקים קטנים 

 Customer Relations: How to Build Customer Loyalty in an Internet World 

 ניהול ממוקד 

 Ten Tips to Build Customer Loyalty 

 מאמרי שיווק ושימור לקוחות: thewisemarketer 

 דבר קצר -החיים ב6 מלים 

 אופימיזציה בניהול 

 שאלות ותשובות - Trendwatching 

 "דבר פשוט" - הפיקוח על שוק ההון באנגליה 

 Neolane 

 HEMA - כך מוכרים כלי בית 

 שימושון מצויין לשיווק ואסטרטגיה
 
     טורים    חשיבות החזון בעסק שלך / אורלי אדלר-ניזרי
 

התפרסם בגיליון מספר 1 בעלון זוזון
מאת: אורלי אדלר-ניזרי, מנהלת zooz-on
  

האם כתבת אי פעם את החזון של העסק שלך ואת המטרה שלשמה הוא קיים? החזון הוא העתיד של העסק, בהעדר חזון מוגדר וברור יסבול העסק מחוסר איזון, אחת ההשלכות של מצב זה תהיה פגיעה בצמיחה העקבית של העסק.  

פיטר דרוקר אמר: "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד - היא ליצור אותו". אם נבדוק את עצמנו לאור אמירה זו, נבין כי אנו חייבים לבחור את תמונת המצב העתידית של העסק שלנו, עוד בהתהוותו, על מנת שנוכל להוליך אותו לעברה, עד להשגתה במציאות. שאם לא כן, לאיזה כיוון נוביל את העסק? האם הכיוון ישתנה בכל פעם? ללא חזון העסק יסבול מתנודות ומחוסר יציבות.

החזון - הוא המצב העתידי של "שיא ההצלחה" אליה אנו שואפים להגיע. ברגע שהגדרנו אותו, הוא הופך להיות כלי החשיבה מרכזי, הרעיון המנחה, הכיוון הברור, אליו תמיד נשאף ואותו נרצה לממש. זו גדולתו ובכך טמון כוחו. הנסיעה לכיוונו מאפשרת לנו לעלות על ה'כביש הראשי', על 'דרך המלך', מבלי לסטות לכבישים מקבילים ולדרכים חלופיות. כך כמובן, גם הסיכוי שלנו להגיע למקום, ראשונים ובזמן, גבוה בהרבה משל מתחרינו המגששים בדרכם.

דוגמא: שני שותפים במשרד רואי חשבון מצאו עצמם, לאחר 10 שנות פעילות, במצב בעייתי. הם אומנם הרוויחו יפה וראו פרי בעמלם, אך העבודה נעשתה קשה משנה לשנה, המאמצים שהושקעו היו מעל ומעבר ליכולתם, העובדים היו ממורמרים והאווירה במשרד היתה עגומה.

בירור מעמיק עם השניים העלה כי הם מעולם לא ישבו יחד ודנו בחזון העסקי והאישי שלהם. הסתבר שכל אחד מהם משך לכיוון שונה, ושאף למטרה המנוגדת לזו של שותפו. האחד רצה להגדיל את ההכנסות והרווחים מהר ככל הניתן, במטרה למכור את החברה, ולצאת לחופשה לזמן בלתי מוגבל. השני תכנן להפוך את החברה למפעל חיים לו ולילדיו.

כמובן שדרך הניהול, המסרים לעובדים ואופן ההתנהלות של כל אחד מהם פנתה לכיוון אחר, לכביש צדדי, אשר לעולם לא יוכל להובילם להשגת החזונות במשותף. ישיבה עם שני השותפים, ובניית חזון משותף, היא שאפשרה להם לעלות חזרה על המסלול ולמנף את העסק לכיוון ברור של הצלחה.

לכל הטורים >>>
Powered by Toya & Stepnet LTD   צור קשר הפורום כתבו עלינו לעבוד לפי הספר התקנון אנחנו דף הבית