אתר הספר - למי שרצה לעבוד לפי הספר, אבל לא ידע על איזה ספר מדובר
פנים אל פנים
  ראיון בתכנית הבוקר של ערוץ 2 -תובנות ניהוליות, שיווקיות וצרכניות  
      לכל הקטעים <<<
קטעי וידיאו
מבחר טורים
מבחר טיפים
ביבליוגרפיה
מתכונים, שירים ועוד...
      קישורים
 

 החוש הששי - העתיד כבר כאן! 

 האם מיחזור מועיל? פן&טלר לא חושבים כך... 

 ככה עושים פרזנטציה... 

 Technology Answers for the Global Value Chain  

 אתר מגמות השיווק 

 The Plain English Campaign 

 פורטל מנהלי מכירות 

 אופטימיזציה של רשיונות מחשב 

 אנכרוניזם מתגלגל של קופים... 

 CRM + נאמנות לקוחות  

 MarketingProfs - Smart Thinking... Pass It On 

 נאמנות לקוחות בעסקים קטנים 

 Customer Relations: How to Build Customer Loyalty in an Internet World 

 ניהול ממוקד 

 Ten Tips to Build Customer Loyalty 

 מאמרי שיווק ושימור לקוחות: thewisemarketer 

 דבר קצר -החיים ב6 מלים 

 אופימיזציה בניהול 

 שאלות ותשובות - Trendwatching 

 "דבר פשוט" - הפיקוח על שוק ההון באנגליה 

 Neolane 

 HEMA - כך מוכרים כלי בית 

 שימושון מצויין לשיווק ואסטרטגיה
 
שאילתות וטיפים אחרונים
ענת זיו - מנכ"ל ICU

 

תחומי הייעוץ :

  • ניהול מועדוני לקוחות ברשת - ICU.
  • הקמה וניהול של מועדוני לקוחות ברשת.
  • איתור ערוצים לתקשורת עם לקוחות פוטנציאליים ברשת האינטרנט.
  • שיווק ממוקד לקוח-אבחון צרכים ומגמות והתנהגות צרכנית ואישית של הלקוח שלך.

אתר היועץ

ציוני דרך מקצועיים :

  • הקמה וניהול של המכללה להשתלמויות ולימודי תעודה, מקבוצת טומשין.
  • הקמת ICU טכנולוגיה שיווקית בע"מ - חברה המקימה, מפעילה ומנהלת מועדוני לקוחות ברשת ופותחת ערוצי תקשורת לחברות עם לקוחותיהם ברמה של דיאלוג והתאמת תכנים ממוקדי לקוח.
  • יועצת מקצועית בלשכת המסחר והתעשייה לארגונים וחברות.
  • יועצת מקצועית מטעם התמ"ת בפרוייקט חונכות לעסקים.
  • יועצת במרכז לעסקים - מיזם משותף ללשכת המסחר והתעשייה ובנק דיסקונט ללקוחות SOHO של הבנק.
  • מנחה סדנאות וימי עיון בתחום ניהול קשרי לקוחו, מכירות, טיפול בהתנגדויות מכירה ושיווק ממוקד לקוח.
  • B.ed חינוך מיוחד, ומורה בכירה מוסמכת
ענת זיו -  מנכ"ל ICU
14/05/08 
ברכת שנה טובה ללקוחות - שנה טובה מודפסת הנשלחת בדואר אל מול שנה טובה אלקטרונית - מה עדיף? מה נתפס כרציני יותר? או אולי הסמס יעיל באותה המידה?
הי,
המטרה של שנה טובה שנשלחת ללקוחות אינה להתפס רציני או לא רציני. המטרה היא לכבד את הלקוח ולייצר אצלו חוויה רגשית. לפני שנתיים וחצי הייתי משיבה לך כי תוכלי לעשות שימוש משולב - דואר ומייל.
היום, בעידן בו הלקוח צמוד למחשב הנייח/הנייד/הטלפון שמקבל מיילים וכיוב', סביבתו הטבעית היא האינטרנט ותיבת הדואר המקוונת שלו.

לפיכך תשובתי היא - ברכה מעוצבת עם טוויסט רעיוני כלשהו שיעלה חיוך על שפתי הלקוח.
תועלות השימוש במדיה האינטרנטית:
1. זולה יחסית למדיה המודפסת.
2. שימוש במדיה האינטרנטית ושימוש במערכת דיוור מקצועית, תאפשר לך את היכולת
למדוד אפקטיביות של הפעילות וכך תוכלי להסיק מסקנות לקראת הפעילות הבאה
שתיזמי מול לקוחותיך.
3.באמצעות שימוש במדיה האינטרנטית תוכלי לאפשר ללקוח שלך להגיב חזרה בלחיצת כפתור, לשלוח לחבר - ובכך להגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאלים שלך + שיווק ויראלי, וכיוב'.

מקווה שתשובתי מספקת אותך. אשמח לעמוד לרשותך בכל עת, בכל שאלה ו/או בקשה.
14/05/08 
מהי יעילותו של ניוזלטר מקצועי שנשלח ללקוחות החברה
במידה ויעיל , כל כמה זמן מומלץ לשלוח ניוזלטר על מנת שיהיה יעיל?
שלום רב,
תודה על פנייתכם ולהלן תשובתי:
ניוזלטר - בתרגום חופשי הינו מכתב חדשות.
ניוזלטר טוב - הוא עיתון חדשות שהלקוח (קהל המטרה של הארגון) מבקש לקבל אותו ומצפה לקבלו ולקרוא בו.

אי לכך תשובתי היא:
כן. ניוזלטר מקצועי שנשלח ללקוחות החברה הוא יעיל מאוד, רק אם:
1. התכנים המופיעים בו מותאמים לקהל המטרה, ועונים לצורך של הלקוח ולא לצורך ו/או
לעניין של החברה השולחת.
2. חשוב כי החברה המוציאה את העיתון המקוון תעסיק כותבים מקצועיים, המומחים
לכתיבה באינטרנט, השונה מאוד מכתיבה למגאזין / עיתון מודפס.
3. כתבה לעיתון מקוון לא תעלה על 500 מילה. אייטמים טובים לא יעלו על 150-200
מילה.
4. בחירת הכתבים לאחר בחינת עבודות קודמות והתאמת סגנון הכתיבה שלהם לקהל
המטרה שלכם.

ניוזלטר טוב מאפשר ללקוח לנהל דיגלוג מקוון עם החברה.
ניוזלטר טוב - יעבור הלאה לחברים, ויאפשר לחברה להגדיל תפוצה ללא מאמץ מיוחד.
מדידת אפקטיביות:
תפקידה של החברה היא להיות כל הזמן עם "היד על הדופק" ולבחון בכל עת את האפקטיביות של הפעילות שלה מול הלקוח, כלומר:
לעשות שימוש במערכות מקצועיות המאפשרות לה לבצע מדידה מקיפה ומעמיקה של :
תחומי העניין של הלקוח, מספר לקוחות שקראו כל כתבה, מספר לקוחות שהורידו קופונים או הטבות, מה מבוקש יותר ומה פחות ובהתאם לכל הנתונים להיערך לדיוור הבא.

זמנים:
אני ממליצה לנהל קשר רציף ומובנה עם הלקוח, ועם זאת לא להציף אותו במסרים.
קשר של אחת לחודש עם הלקוח אפקטיבי (למעט ארגונים כמו שופרסל, טיב טעם וכיוב', שיבצעו דיוור של מבצעים אחת לשבועיים לדוגמא).

קשר עם הלקוח יהיה לאורך כל השנה, כולל התייחסות למועדים וחגים על ציר הזמן, כמו גם שילוב סקרי שביעות רצון וסקרונים לאיסוף מידע.

מקווה שתשובתי מספקת.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת,

בברכה,
ענת זיו


03/05/08 
איך ניתן להשיג רשימות תפוצה של לקוחות פוטנציאליים (אי-מיילים)?
שלום רב,
להלן תשובתי לשאלתך:
רשימות תפוצה של לקוחות פוטנציאלים ללא מיילים ניתן לרכוש בחברות שזהו עיקר עיסוקן: דטה רינג, D&B (עסקים) DBA (עסקים) ועוד.

הבעייה העיקרית ברכישה של בסיסי נתונים היא שלא ניתן לרכוש רשימות המכילות מיילים אקטואליים של לקוחות, והיות וכתובת הדואל של הלקוח היא הדרך המיידית לתקשר איתו, שיטה זו רלוונטית רק בהנחה והארגון לוקח בחשבון הוצאה נוספת של טלפניות שיתקשרו ללקוחות, (לאחר שנבנה תסריט שיחה רלוונטי) ומגייסות את המיילים של הלקוחות המופיעים ברשימה שנרכשה (פעילות זו נקראת טיוב ועדכון רשומות ואינה זולה).

דרך נוספת להגיע לנתונים של לקוחות פוטנציאליים (לידים) היא באמצעות פעילות של שת"פים, פעולות יזומות יצירתיות ברשת האינטרנט, אותן תוכל לבצע יחד עם אתרים/פורטלים המשיקים לתחום העיסוק שלך, ויכולים לספק ללקוחות הפוטנציאלים איזשהו אינסנטיב ערכי שיניע את את הלקוח לפעולה - משמע יגרום לו ללחוץ על הכפתור ולה/שאיר פרטים.

הדרך השלישית - הקלה - הזולה והמיידית ביותר היא להגיע ללקוחות פוטנציאלים באמצעות הלקוחות הקיימים.
ושאלתי אליך - האם אתם מתקשרים על בסיס קבוע עם הלקוחות הקיימים שלכם?
אם לא - המלצתי אליך להתחיל איתם ודרכם להגיע לחדשים.

מקווה שתשובתי עונה על שאלתך.תודה על הפנייה.
אשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
ענת זיו
01/05/08 
מה המשמעות של המושג "שיווק אחד לאחד" - ועד כמה הוא מיושם בארגונים עסקיים בישראל?
שלום רב,
בהמשך לשאלתך להלן תשובתי:
One To One Marketing או בעברית "שיווק אחד לאחד" משמעו: "התאמה אישית של תוכן, מידע ומוצרים לכל לקוח על פי מאפייניו, רצונותיו וצרכיו".
בשיווק מסוג זה יכול הארגון להתחים את השירותים / מוצרים לצרכים הממוקדים של לקוחותיו. בשונה מ"שיווק להמונים" שבסיסו יצור המוני של מוצר בניסיון למכור אותו לכמות גדולה ביותר של אנשים, עקרון "שיווק אחד לאחד" הוא בניסיון למכור מוצרים רבים ללקוח אחד. ניתן ליישם שיווק מסוג זה רק באמצעות קיום מערכת יחסים של הספק עם הלקוח, במסגרתה טורח הספק להכיר את הצרכים, מגמות, הרגלי הצריכה והסטאטוס של הלקוח. כלומר שיווק מוצרים / שירותים רבים ככל הניתן ללקוח אחד בודד - בהתאמה!
אחד המינוחים הרווחים כיום הוא "פרסונליזציה". ארגוני האנטרפרייז בהחלט מיישמים את העקרונות של "שיווק אחד לאחד", באמצעות מערכות כריית מידע (data mining)מתקדמות המאפשרות להם לעקוב אחר הצרכים והמגמות של כל לקוח ולקוח: לדוגמא - בנקים: מעקב באמצעות כרטיסי אשראי, דרך מצב החשבון, יכולים לדעת התווסף תינוק למשפחה וכך יכולים להציע תכניות חסכון מתאימות, כמו גם חברות המזון והקוסמטיקה /טואלטיקה הגדולות ששולחות אלינו קופונים בהאתאם לסטאטוס הנוכחי שלנו, מצב כלכלי, הרגלי צריכה וכיוב'.
הארגונים הבינוניים - מכירים בשיטה זו ובערכיותה אך אין בידי כולם את הכלים לעבוד על פיה.
המלצתי : דע את לקוחותיך, נהל איתם קשר רצוף - מערכת יחסים, כלומר: שאל אותם ואפשר להם לספר לך מהם הצרכים שלהם, החלומות שלהם והכאבים שלהם - ואז תוכל להתאים מוצרים רבים לכל אחד ואחד מהם.

מקווה שתשובתי ענתה על שאלתך.
לכל יועצי הספר >>>
Powered by Toya & Stepnet LTD   צור קשר הפורום כתבו עלינו לעבוד לפי הספר התקנון אנחנו דף הבית