אתר הספר - למי שרצה לעבוד לפי הספר, אבל לא ידע על איזה ספר מדובר
פנים אל פנים
  ראיון בתכנית הבוקר של ערוץ 2 -תובנות ניהוליות, שיווקיות וצרכניות  
      לכל הקטעים <<<
קטעי וידיאו
מבחר טורים
מבחר טיפים
ביבליוגרפיה
מתכונים, שירים ועוד...
      קישורים
 

 החוש הששי - העתיד כבר כאן! 

 האם מיחזור מועיל? פן&טלר לא חושבים כך... 

 ככה עושים פרזנטציה... 

 Technology Answers for the Global Value Chain  

 אתר מגמות השיווק 

 The Plain English Campaign 

 פורטל מנהלי מכירות 

 אופטימיזציה של רשיונות מחשב 

 אנכרוניזם מתגלגל של קופים... 

 CRM + נאמנות לקוחות  

 MarketingProfs - Smart Thinking... Pass It On 

 נאמנות לקוחות בעסקים קטנים 

 Customer Relations: How to Build Customer Loyalty in an Internet World 

 ניהול ממוקד 

 Ten Tips to Build Customer Loyalty 

 מאמרי שיווק ושימור לקוחות: thewisemarketer 

 דבר קצר -החיים ב6 מלים 

 אופימיזציה בניהול 

 שאלות ותשובות - Trendwatching 

 "דבר פשוט" - הפיקוח על שוק ההון באנגליה 

 Neolane 

 HEMA - כך מוכרים כלי בית 

 שימושון מצויין לשיווק ואסטרטגיה
 
שאילתות וטיפים אחרונים
ארי מנור -מנכ"ל ZOOZ

 

תחומי היעוץ :

  • אסטרטגיה שיווקית
  • ניהול החדשנות
  • תקשורת שיווקית

אתר היועץ

ציוני דרך מקצועיים :

ארי מנור - מנכ"ל ZOOZ, חברת ייעוץ שיווקי וארגוני והדרכות למנהלים ולעובדים
יועץ שיווקי. מומחה בנושאי ניהול, אסטרטגיה, שיווק, חדשנות ויצירתיות. מרצה ומנחה מבוקש. מאמריו מתפרסמים בקביעות בעיתונות המקומית, לרבות במגזין TheMarker (טור על ספרי מנהלים), ובירחון סטטוס (טור על כלי חשיבה). בעבר- מנהל תקשורת שיווקית ב-Compugen (חברת ביוטכנולוגיה), מנכ"ל SIT (הדרכה לעסקים), ומנכ"ל HighQ בשבדיה (הכנה לבחינות). בעל תואר שני בגנטיקה (התוכנית הבין-תחומית לטיפוח מצויינות, אוניברסיטת תל-אביב).

לכתבה על ארי מנור ב"מעריב"

ארי מנור -מנכ"ל ZOOZ
08/05/08 
כלים לשיפור היצירתיות השיווקית בארגון
בשיווק קיימים תחומים שונים, ובהתאם יש כלים ושיטות ליצירתיות בכל תחום ותחום:

חדשנות אסטרטגית:
מתודולוגיית "האוקיינוס הכחול" מתרכזת באיתור דרכים לפיתוח אסטרטגייה שיווקית חכמה ונועזת, שמאפשרת לאתר ולפעול בשוק שאין בו מתחרים.

פיתוח מוצרים חדשים:
קיימים מגוון של כלים מעשיים לפיתוח רעיונות למוצרים ושרותים חדשים. לדוגמא: כלי SCAMPER (כל אות מייצגת כלי חשיבה אחר - S=Substitute כלומר להחליף מרכיב של המוצר במשהו אחר; C=Combine כלומר לשלב מרכיסים נפרדים יחד, וכו'). דוגמא נוספת - חשיבה המצאתית שיטתית, שהינה שיטה לאתר את רוב האפשרויות לחידושים במוצר נתון, בעזרת שישה כלי חשיבה, וביניהן הכפלה (להכפיל מרכיבים קיימים - כמו בסכין גילוח כפול, מנעול רב-בריח, וכו'), התאמה לסביבה (להתאים את המוצר למרכיבים בסביבתו - כמו שכיסא אורטופדי מותאם לגב, וכיסא גלגלים מותאם לרצפה).

יצירתיות במסחור:
ניתן למשל לבצע תצפיתנות (צפייה בלקוחות) על מנת לשפר סידור מדף ואריזות, וניתן לפתח רעיונות לפרסומות יוצאות דופן בעזרת תבניות קבועות (לדוגמא - הקצנת תועלת - בה מקצינים את התועלת של המוצר (למשל - טיטול שסופג את כל הים).

מעבר לכלים הספציפיים, חשוב לעודד תרבות של פתיחות (למשל - בעזרת ששת כובעי החשיבה של דה-בונו - המאפשרים דיון תרבותי וממצה ברעיונות מורכבים), ולאפשר זמן ותקציבים, צוותי חשיבה ותשומת לב ניהולית לחדשנות ולפיתוח של רעיונות יצירתיים.

פירוט נוסף על כלי החשיבה השונים שהוזכרו לעיל מופיע בעלון לזוז - אליו ניתן להרשם בחינם באתר www.zooz.co.il .
לכל יועצי הספר >>>
Powered by Toya & Stepnet LTD   צור קשר הפורום כתבו עלינו לעבוד לפי הספר התקנון אנחנו דף הבית